Categories Technologie

Jak pozycjonować strony?

W porównaniu ze zwykłymi witrynami internetowymi sklepy internetowe są o wiele bardziej wymagające, jeśli chodzi o pozycjonowanie i późniejszej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek ze względu na swoją formę. Pozycjonowanie sklepu internetowego jest szczególnie ważnym krokiem, ponieważ jej nieprawidłowe wdrożenie powinno blokować efekty innych działań SEO i budowania linków. Dlaczego sklepy internetowe są tak wymagające?

Duża liczba podstron

Jest to spowodowane dużą liczbą podstron, z których niektóre generują słabą lub zduplikowaną treść. Ponadto oprogramowanie sklepu musi obsługiwać dużą liczbę produktów i użytkowników, a także dbać o funkcjonalność, co stwarza dodatkowe wyzwania dla robota Google. Podobne problemy napotykają również duże witryny informacyjne, witryny reklamowe lub strony żółte i katalog produktów. Stąd tak wielkie znaczenie jakie ma pozycjonowanie sklepów internetowych.

Przygotuj cenne treści

Z pewnością często czytałeś, że pozycjonowanie stron wymaga wysokiej jakości, unikalnych treści. Zasada ta dotyczy również sklepów internetowych i stanowi jedno z największych wyzwań. Jeśli sklep oferuje tysiące produktów, jak można je wszystkie opisać unikalną treścią? Nie chodzi tylko o produkty, nadal istnieją podstrony kategorii i strona główna. Reguła główna mówi: przynajmniej każda podstrona powinna mieć unikalną treść. Jeśli chcesz, aby strona była cenna dla Google – jeśli uważasz, że powinna być wyświetlana użytkownikom wyszukiwarek – musi zawierać tekst. W przeciwnym razie należy go usunąć z indeksu. W innym przypadku pozycjonowanie sklepu jest pozbawione sensu.

Zatem jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych trzeba przygotować cenne treści dla podstron strony głównej, kategorii i podkategorii. Jeśli to możliwe, w czasie i ograniczeniach finansowych dostosuj lub edytuj zawartość produktu – od najważniejszych (przynoszących największe zyski) do mniej ważnych. Wszystko to jest bardzo ważne, jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepów.