Categories Technologie

Pozycjonowanie krok po kroku

Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron, to zawsze ważne jest spojrzenie na potentatów rynkowych, a mianowicie na sklepy liderów działających w tym trudnym sektorze. Pamiętaj, że treści stron, które mają być pozycjonowane, powinny być przydatne dla użytkownika. Porady lub treści encyklopedyczne to sprawdzone rozwiązanie. Zasada jest prosta: każdy znaczący tekst jest lepszy niż brak tekstu.

Zadbaj o paginację na stronach sklepu

Sklepy internetowe charakteryzują się dużą liczbą podstron, co przekłada się na wyzwania, takie jak prezentacja produktów i kategorii na stronach. Dziś wyświetlanie części oferty poprzez prezentowanie linków do podstron prezentujących inne produkty jest standardem. Jest to tak zwana paginacja.

Jest to standard powszechnie stosowany od lat, ale nie zawsze dobrze wdrażany pod względem SEO. Jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego, to każda podstrona powinna mieć unikalny tekst. Strony paginacji są również podstronami, co oznacza, że przygotowanie treści dla wszystkich takich podstron wymaga ogromnej pracy. Jeśli nie udostępniamy podstron z unikalnym tekstem, naruszamy zasadę cienkiej treści lub duplikujemy treść.

Jak to zrobić?

Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga przygotowania unikalnego tekstu dla pierwszej podstrony kategorii. Kiedy chodzi o pozycjonowanie, użyj następujących tagów: rel canonical, next i prev. Poinformuj Google, która strona jest pierwsza, a które strony następują za pomocą tych tagów.

Niektóre sklepy internetowe czasami ładują zawartość / produkty podczas przewijania. Jest to niezwykle przydatne rozwiązanie, ale pamiętaj, że takie funkcje są oparte na JavaScript, a niektóre JS nie są odczytywane przez Google. Sprawdź, jak Google widzi takie strony, żeby zadbać o właściwie pozycjonowanie sklepu. Ostatecznie pozycjonowanie stron internetowych wymaga dodawania nowych linków.